Search This Blog

Friday, June 6, 2008

In the press today

As Safir reported that a new satellite channel that started broadcasting on Arabsat a couple of days ago (YARA) is probably owned by the Lebanese Forces party* (I will verify the info)

Al Akhbar ran on page 5 a picture of a "Fath El Islam" militant captured by the Lebanese Army. The face of the militant is blurred.....On page 1 of the newspaper, the same picture, but without the blurring!

Saudi publications are talking a lot about MBC's new Turkish series...(this is the second such series MBC broadcasts, dubbed in Arabic) I've watched a couple of episodes from the first one...the girls are hot, the stories are good. this is TeleNovelas of the Middle East

*In 1985, the Lebanese Forces founded the Lebanese Broadcasting Corporation (LBC). The party ran the channel from 1985 till 1994 (when Samir Geagea, head of the party was imprisoned) The channel is now owned by Saudi Walid Ben Talal. The Lebanese Forces sued LBC's current owners

No comments: